Dag 5. Heimwee - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu Dag 5. Heimwee - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu

Dag 5. Heimwee

Door: Yvonne de Wildt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 April 2014 | Finland, Niinikoski

De laatste 2 dagen wordt mijn heimwee naar Tom en Virmida steeds erger. Ik hoef hun naam maar te horen en ik schiet al vol.
Alles zit me op het moment niet mee, hoe positief ik ook probeer te blijven.
Ik wil gewoon graag thuis zijn, bij mijn paardje en mijn vriendje, hoewel dit pas dag 5 is.
Ik ben tot de conclusie dat dit gewoon niet mijn ding is. Ik ben weggelopen van dingen die ik niet wilde zien, en dit was een makkelijke uit weg.
Gewoon naar het buitenland. Wat zijn drie maanden nou? Niemand kan mij hier lastig vallen, en hier kan ik goed nadenken en leren. Als iemand er wat van zei, wist ik wel weer een stoer antwoord, maar hier zit ik dan.
Ik heb goed nagedacht, en goed geleerd:"ik moet niet weglopen voor de dingen". Maar volgens papa doe ik dat altijd, en papa wist al heel goed dat ik dit niet kon en daarom mag ik dus niet terug naar huis.
Misschien loop ik weg voor mijn heimwee, wie zou dat niet doen als het zo erg was? Laat mij maar weg lopen van mijn heimwee, zo confronteer ik mezelf weer met andere dingen waar ik van weg gelopen ben. Want heimwee hoef ik nooit meer te hebben als ik hier weg ga, maar dat snapt niemand denk ik.

  • 04 April 2014 - 17:05

    Ilze Langenhuijzen:

    Kwam toevallig je reis verslag tegen en miss ben ik wel de laatste persoon waar je nu wat van wil horen maar yvonne je bent altijd sterk geweest en laat al die mensen die hier zitten te denken dat jij t niet kan maar eens een poeppie ruiken ! Missen is iets goeds virmida en tom zijn er over drie maanden nog steeds en dan is het deste leuker om ze weer te zien hou je kop omhoog meisje want hoe moeilijker het jij jezelf maakt hoe moeilijker het word voor de mensen die hier op je zitten te wwachen kop op gaan met die banaan je kan het ik weet het zeker !!!

  • 04 April 2014 - 17:37

    Judith Litjens:

    kom op Yvonne. Ik sluit me aan bij Ilze. Ik weet hoeveel pijn heimwee kan doen en hoe ziek je er van kan worden, maar zet door.
    Loop niet weg voor de heimwee, maak je sterk. Hoofd omhoog, schouders eronder.
    Ook hier kom je doorheen. En als de drie maanden voorbij zijn, ben je super trots op jezelf.
    Je hebt het dan gedaan, zonder weer weg te lopen. Denk aan je laatste wedstrijd. Ook hier wilde je voor weglopen, door niet te gaan. Maar je deed het en kwam met een winstpunt terug.
    Die winstpunt is nu nog moeilijker te bevechten. Maar je kan het en je haalt het.

  • 04 April 2014 - 18:33

    Oma:

    Lieve Yvonne,
    Heel vervelend zoals je je nu voelt.Ik kan me, denk ik,als geen ander, indenken hoe heimwee voelt en het missen en verlangen van en naar thuis.Ik ben ervaringsdeskundige!
    Maar toch zou ik willen zeggen, geef het een kans daar, je bent er nog zo kort,bent nog niet gewend.
    Alles is vreemd. Op een gegeven moment komt er een gewenning en een routine en dat wordt het beter.
    En nu lijkt 3 maanden heel lang, maar de tijd gaat snel. En je weet dat we je allemaal ook missen en aan je denken.
    Je zult merken dat je na een tijdje nog steeds heimwee hebt, maar dan is het beheersbaar,en hoef je niet steeds te huilen. Ze hebben water genoeg in Finland!Probeer de leuke dingen te zien, je bent er sterk genoeg voor.
    We houden veel van je, liefs Oma(en Opa)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heej hallo! Leuk dat je mijn blog volgt! Hier vertel ik al mijn reisverhalen en alle leuke en minder leuke momenten! x Yvonne

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 597
Totaal aantal bezoekers 6982

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Finland!

Landen bezocht: