Dag 14 - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu Dag 14 - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu

Dag 14

Door: Yvonne de Wildt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 April 2014 | Finland, Niinikoski

Zaterdag avond hebben we bijbelavond gehad. Ik ben niet van het naar de kerk gaan, maar wilde dit toch graag een keer zien. Ik ben er meteen van genezen.

Na het avond eten werd alles klaar gemaakt voor deze avond. Het tafelkleed ging op de tafel, de placemats moesten allemaal keurig netjes recht liggen, net als het bestek. Ook de borden en de glazen moesten precies het zelfde staan.
Toen alles klaar stond kreeg ik een duitse bijbel in mijn hand. Zo kon ik lezen wat er zo voorgelezen werd uit de Finse bijbel. Ondertussen werd er tien minuten stilte gehouden. Ik ben echt niet goed in die stiltes. Normaal geschoten schiet ik dan in de lach.
Na die tien minuten stilte werd het vlammetje van de kaars op de kleine tafel gebruikt om de kaars aan de grote tafel aan te steken. Daarna zijn we achter de stoel gaan staan.
Er werd iets verteld en toen mochten we gaan zitten en mocht er gepraat worden.
Na het lekkere hapje werd er een stukje uit de bijbel voorgelezen. Iedereen mocht na het lezen vertellen wat hij hiervan vond. Wat voelde hij erbij en wat bracht dit aan emotie met zich mee?
Na een lang gesprek werd de bijbelavond na bijna anderhalf uur gesloten.

De tijd erna heb ik met Sheradine en Natascha doorgebracht.

Zondagochtend zijn we naar de mis gegaan in de grote hal.
De mis was heel anders als dat ik hem kende. De misdienaren stonden met hun ruggen naar de mensen toe. Ze lazen omstebeurt voor uit de bijbel. Er werd twee keer gevraagd om op te staan. De tweede keer had je keus om te gaan staan. Dit wisten ik wel, maar iedereen stond op dus ik dacht dat het hoorde. De misdienaren kwamen langs en legde hun duim op het voorhoofd en zeiden: "Christus is in je". (dit werd mij later verteld) Hier moest je op antwoorden, maar ik wist niet hoe of wat, dus ik hield mijn mond.
Na de mis ben ik weer gaan werken. Ik heb mee geholpen in de keuken en ik heb gestreken.
Vandaag aten we aardappels met kip en konijn. De ingewanden zaten er nog in toen we hem klaar maakte. Toen er opgeschept werd, heb ik ook netjes gezegd dat ik geen konijn wilde eten. Ik wil geen huisdieren eten.

Na het eten ben ik naar mijn woonhuisje gegaan. Daar heb ik een halfuurtje lekker niks gedaan. Van 4 tot 5 moesten we weer aanwezig zijn bij het zingen.
Daarna hebben we lekker soep gegeten. Na de soep zijn we gaan brainstormen en thee gaan drinken. Tegen die tijd is het alweer 10 uur en is het bijna tijd om naar bed te gaan.

See you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heej hallo! Leuk dat je mijn blog volgt! Hier vertel ik al mijn reisverhalen en alle leuke en minder leuke momenten! x Yvonne

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 6980

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Finland!

Landen bezocht: