Dag 7. Weekend - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu Dag 7. Weekend - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu

Dag 7. Weekend

Door: Yvonne de Wildt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

06 April 2014 | Finland, Niinikoski

Op het moment rol ik van het ene huis naar het andere. Ik eet in mijn eigen "woon"huis, ik werk en lunch in mijn werkhuis en ik slaap bij Sheradine vanwege de heimwee. Gelukkig heb ik wel weer kunnen lachen.

Gistere is het weekend voor iedereen begonnen. Dat betekend kamers opruimen en schoonmaken en smiddags niks doen.
Omdat ik toch moest werken ben ik zaterdagmiddag met een van de bewoners van mijn werkhuis gaan wandelen. Hij vind foto's maken heel erg leuk, en dus zijn we regelmatig gestopt.
We zouden een korte route lopen, maar zijn toch anderhalf uur onderweg geweest!
Heerlijk even uitgewaaid en even lekker na kunnen denken. Zo heel veel valt er toch niet te kletsen in anderhalf uur als iemand je niet verstaat.

S'avonds heb ik mezelf uitgenodigd om bij mijn werkhuis te eten. Zo simpel gaat dat. Ik wist dat ze wafels zouden eten, en ik was even klaar met worteltjes en rijst. Ideale oplossing dus.

Daarna was het bijbel avond. Gelukkig hoefde ik daar niet naartoe. Ik ben nou niet echt christelijk aangelegd en ik was ook niet op mijn zondags gekleed.
Volgende week ga ik wel mee. Gewoon even kijken hoe zo'n avond er aan toe gaat, of gewoon even oefenen met al die finse gebeden voor het eten enzo.

Zondag ochtend kwam Sabine eten in het werkhuis. We hadden muesli en yoghurt, bruine boterhammen en broodjes van gisteren. Alles zelf gemaakt.
Na het ontbijt heb ik met een van de bewoners een blueberry cake gemaakt. Omdat we zoveel cake hadden, vroeg Sabine of ik Natascha en Sheradine uit wilde nodigen samen met een bewoner van hun huis om koffie te komen drinken.
Daarna heb ik het foto boek van een van de bewoners gekeken en toen was het tijd om te eten. Aardappelpuree met witte saus met ei erin, en voor de verandering hadden we er worteltjes bij.
Na het eten ben ik met het werkhuis memory gaan spelen tot het kwart voor 3 was. Daarna hebben we de tafel opgehaald voor de thee en was het wachten tot Natascha en Sheradine er waren.
We hebben gezellig thee gedronken en leuke foto's gemaakt. Ook de bewoner die van fotograferen houd heeft veel foto's gemaakt. Deze krijg ik morgen van mijn werkhuis.

Na het werken ben ik even lekker gaan hardlopen. Niet te ver, want dit laten mijn knieën niet toe, en het is heel zwaar om hier te hardlopen want je gaat berg op, berg af. Toch heb ik het nog een aardig eind vol gehouden. Dat heb ik weer verdiend!

S'avonds heb ik me vooral gericht op mijn huiswerk. Ik ben goed bezig.
Ook heb ik nog lang met mijn vriendje geskyped. We kunnen elkaar nog steeds niet missen <3

Nu ga ik lekker thee drinken met Sheradine, dan lekker douche en naar bed.
Dinsdag gaan we naar Lahti. Nieuwe overlevingspakketten kopen en vrijdag gaan Sheradine en ik met Sabine naar een opening.


See you

  • 06 April 2014 - 22:10

    Mama:

    Lieve schat
    Ik lees je verslag van vandaag en het klinkt al weer iets vrolijker. Daar ben ik blij om. Het is goed te lezen wat je allemaal doet op zo'n dag en hoe je hem dan voor jezelf aanvult. Ik ben blij dat je de hardloopschoenen hebt in gepakt, zodat je af en toe even je hoofd kunt leeglopen. Hou vol en we zijn zeer nieuwsgierig naar wat je nog allemaal ervaart. We zijn trots op je.
    Liefs Mama en Papa

  • 07 April 2014 - 00:03

    Jacqueline:

    lieve Yvonne,
    Fijn om te lezen dat het alweer wat beter gaat.
    En het word alleen maar beter echt dat weet ik zeker.
    Alls je alles voor jezelf een beetje op orde hebt ,dan kan je ook weer genieten
    van je stage!!
    Je bent daar ook niet alleen Sheradine en Natascha trekken je er wel doorheen :)
    Blijf positief en geniet van de kleine en mooie dingen die je krijgt in Finland van de bewoners
    daar en de omgeving en van je vrienden.!!
    En als je na drie maanden terug bent en terugkijkt ben je blij dat je daar bent gebleven.
    liefs van jacqueline Xxx

  • 07 April 2014 - 00:10

    Jacqueline:

    hey Yvonne
    je moet er even twee verwijderen haha ,dit is wel heel erg
    mijn knop van de computer weigerde dacht ik ,maar niet dus.
    Nu staat het er drie keer
    Hoop dat dat lukt, bij mij lukt dat niet in ieder geval.
    groetjes jacqueline

  • 07 April 2014 - 19:30

    Oma:

    Hoi Yvonne,
    Zo te lezen gaat het wat beter met je.Goed zo.
    Ik ben benieuw naar de foto's, van het huis en zo.Ben je in" het kleine huis in de prairi " beland?Alles zelf gemaakt,bidden. Er zijn slechtere dingen en daar loopt het altijd goed af.
    Wat voor werk doe je of ga je doen?
    Ben je al een beetje aan het fins gewend,? wat een spraakgebrek he?
    En het engels,lukt dat. Handen en voeten gaat ook hoor!
    Het is bij jou nog aardig koud,volgens de weerkaart.Maar het is er wel heel mooi,vind je niet?
    Ik ben benieuwd naar je verdere belevenissen.
    liefs Oma



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heej hallo! Leuk dat je mijn blog volgt! Hier vertel ik al mijn reisverhalen en alle leuke en minder leuke momenten! x Yvonne

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 6989

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Finland!

Landen bezocht: