Dag 10 - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Niinikoski, Finland van Yvonne Wildt - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Yvonne de Wildt

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

09 April 2014 | Finland, Niinikoski

Maandag 7 april was het zangavond! Ik ben niet zo van het zingen, maar ben toch een kijkje gaan nemen. Gewoon nieuwsgierigheid. De begeleider die langs mij zat had het boekje met de tekst en toonhoogtes. Ze liet ze steeds aan mij zien. Ik heb geen poging gedaan tot zingen. Alles was Finds en die taal is zo raar. Zo heb je bijvoorbeeld het woord ontmoeten. Als je dat woord op zijn Finds verkeerd uitspreekt ga je vermoorden.

Tijdens de les was ik tot de conclusie dat ik toch wel nodig naar de kapper moest. Ik had daar in Nederland geen tijd voor gehad. Ik was bang dat als ik naar de Finse kapper zou gaan, dat ze me niet snapte en dat er een groot stuk vanaf ging, dus heb ik de poging maar gewaagd en heb ik Sheradine mijn haar laten knippen.

Dinsdag 8 april:
Het was onze vrije dag! Tijd om naar Lahti te gaan :)
Eenmaal in Lahti hebben we Natascha haar bril recht laten zetten en daarna zijn we meteen naar de Mac donalds gegaan. We zijn nog nooit zo blij geweest met friet en vet eten.
Wat een opluchting, helaas hebben we er wel de hele dag vol van gezeten.
Na een beetje winkelen en bij het meertje te hebben gezeten was het om 6 uur tijd om terug te gaan.
Eenmaal terug in Tapola zijn we bij Sheradine in het huis in de sauna gegaan. Daarna hebben we soep en stokbrood gegeten. Wij kunnen er weer een week tegenaan.

Woensdag 9 april.
Vandaag was het weer tijd voor het werk. Ik heb de hele ochtend ramen schoon gemaakt met een deelnemer. Hij was het er niet zo mee eens dat ik mee hielp. Hij had vandaag niet zo'n zin, vertelde mijn begeleider.
Na de lunch hadden we een vrij uur. In dat uur had ik nog niet echt vrij, want ik moest de taak van de begeleider op me nemen. Ik moest iedereen naar de meeting sturen.
Om tien over half twee stuurde ik de eerste weg. De rest ging uit zichzelf, op een na. Die moest ik uit zijn kamer halen.
Omdat hij niet goed kan praten, beeld hij alles uit. Hij vertelde mij dat ik door de voordeur moest, hij zou wel achterom komen.
Maar ik vertrouwde het niet en ben even na gaan kijken of hij wel kwam. Hij stond zich te verstoppen achter het schuurtje. Hij had dus geen zin.
Uiteindelijk heb ik hem zover gekregen dat hij toch mee kwam. Op de weg naar de meeting kwamen we langs mijn woonhuis. Ik dacht dat ik wel even mijn laptop terug kon brengen en dat iedereen door zou lopen.
Niet dus. De jongen die geen zin had was weer omgedraaid naar huis toe.

Na de meeting ben ik gaan werken in mijn huisje. De huisvader was even weg, dus ik moest de telefoon opnemen en iedereen aan sturen. Echt heel moeilijk als ze je niet kunnen verstaan.
Ook proberen ze je uit te testen en hadden twee deelnemers ruzie.
Om 5 uur gingen we eten. Soep met crackers! jeej!

Na het eten heb ik de hele avond aan mijn huiswerk gezeten en eindelijk geskyped met mijn aller beste vriendiinnetje Linda <3
Blij haar weer gesproken te hebben en dat alles goed gaat thuis!
Nu is het tijd om naar bed te gaan, het is al kwart voor elf hier.

Good night and see you soon!

  • 10 April 2014 - 14:37

    Mama:

    hoi meisje
    Je haren geknipt is goed gelukt zo te zien vanaf de foto. Mijn complimenten voor sheradine. Verder is het verslag van deze dag wel grappig om te lezen. Dat je even weg gaat en die jongen weer terug gaat, omdat die geen zin heeft. Je leert er weer van en ook je engels moet je dan goed gebruiken.
    Linda zal je wel missen, maar we zoeken haar wel steeds op bij de Jumbo hoor. Die mist jou ook natuurlijk. Ze mag wel met ons gaan sporten :).
    Ben benieuwd naar je volgende verslagen.
    Liefs Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Heej hallo! Leuk dat je mijn blog volgt! Hier vertel ik al mijn reisverhalen en alle leuke en minder leuke momenten! x Yvonne

Actief sinds 24 Maart 2014
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 6991

Voorgaande reizen:

31 Maart 2014 - 01 Juli 2014

Finland!

Landen bezocht: